Στις προσπάθειες του σχολείου μας για συμμετοχή στα πολιτιστικά δρώμενα, μια ομάδα μαθητών υπό την καθοδήγηση και έμπνευση της κυρίας Κρίμη υλοποιούν το πρόγραμμα ¨Αντιγραφή ευρημάτων από τον αρχαιολογικό χώρο της Κάτω Ιταλίας( Καλαβρίας).
Με τη βοήθεια της ιταλίδας αρχαιολόγου , κας Iannelli, η οποία έδωσε το απαιτούμενο υλικό, οι μαθητές αντιγράφουν ευρήματα από την ελληνική αποικία Caulonia.
Αυτά βρέθηκαν στις ανασκαφές του 1891 κοντά στη σημερινή κωμόπολη Monasterece, ανάμεσαα στις αρχαίες αποικίες του Κρότωνα και του Λόκρι.
"Ενδιαφέρον δείξαμε επειδή ο ιδρυτής της αποικίας ήταν Αχαιός. Από όλα τα ευρήματα επιλέγουμε εκείνα που εικαστικά είναι απλά να αντιγραφούν από μαθητές Γυμνασίου. ΄Ετσι οι μαθητές έχουν φτιάξει τοιχογραφίες, αγγειογραφίες, έργα από πηλό και ένα ψηφιδωτό, τις ψηφίδες του οποίου κόβουν τα ίδια τα παιδιά από ορυκτά.
΄Ολα αυτά σκοπό έχουν, πέρα από την ιστορική γνώση, την ευαισθητοποίηση στην τέχνη, στη μαθητική συνεργασία, στη δημιουργική δραστηριότητα. Οι μαθητές ωθούνται στην εκπαιδευτικη διαδικασία ως πρωταγωνιστές και άμεσοι εκτελεστές με χαρά και ικανοποίηση.
Συμφωνούμε όλοι ότι ο πολιτισμός εκφράζει την πορεία των ανθρώπων στο χώρο και στο χρόνο, στον αγώνα για καλύτερη ζωή, στην ανάπτυξη της της επικοινωνίας, στη καλύτερη πολιτική οργάνωση.
Στην εποχή μας ο "πολιτισμός" γνωρίζει κρίση και χαρακτηρίζεται από αντιφάσεις ανάμεσα στις υλικοτεχνικές και ηθικοπνευματικές διαστάσεις του. Απο τα πρώτα θύματα αυτής της αντίφασης είναι η Παιδεία.
΄Ετσι, παγκοσμίως, το σχολείο από θεσμός μετάδοσης γνώσης και κουλτούρας έχει παραδοθεί στην αγοραία γνώση.
Πρέπει όμως ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ να επιμένει στην ανθρωπιστική διάσταση της Παιδείας απορρίπτοντας ένα σχολείο που έχει συνδεθεί με τις ανάγκες αγοράς εργασίας. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να στηρίζουν τις παράπλευρες προς το κύριο έργο τους δραστηριότητες όπως είναι τα πολιτιστικά προγράμματα διατηρώντας στενή τη σχέση του σχολείου με τον πολιτισμό".
Σάββατο 13 Μαρτίου 2010
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ
Αναρτήθηκε από Εφημερίδα στις 3/13/2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου